Menu Close

Eğitimde Mizah Projesi

TUBİTAK 1001 Projesi | Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve
Zenginleştirilmesi

Proje No: 120K271

Proje Adı: Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi

PROJENİN AMACI VE ÖNEMİ 

Bu projenin amacı, Covid-19 salgını süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan eğitim programı ders içeriklerinin mizahi açıdan incelenmesi, mizahla zenginleştirilmiş öğretim videolarının ve e-içeriklerin oluşturulmasıdır. Ayrıca, yüz yüze eğitim yapan öğretmenlerin tasarlanan e-içerikleri kullanarak kendi öğretimlerini mizahla zenginleştirmeleri ve deneyimlerini paylaşmaları hedeflenmektedir.

Pandemi döneminde çocukları öğrenme ortamına çekebilecek, ortamda kalma sürelerini arttıracak güçlü faktörlere ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle uzaktan eğitim sürecinde çocuklar alışkanlıklarını, rutinlerini değiştirmek zorunda kaldıklarından iyi oluş hallerinde kayıplar yaşayabilirler. Bu noktada mizah da tüm parçalarıyla mutlu ve iyi olmanın anahtarı olarak ele alınıp öğretim içeriklerine entegre edilebilir. Böylece öğrenme materyali, öğretmen ve öğrenenler arasında duygusal bağlar kurulabilir, bilişin ve duygunun birlikte beslenmesine kaynaklık edilebilir. Duyguların beslenmesi durumunda çocukların yeni öğrenme sürecine uyumlarının kolaylaşacağı, öğrenmeyi sorun olarak görmeyecekleri, öğrenme sürecini ve ihtiyaçlarını yönetme başarılarının artacağı düşünülmektedir. Ayrıca eğlenme, gülme, komiklik, sorgulama, ilginç vb. mizah unsurlarıyla donanmış uzaktan eğitim programlarıyla çocukların akademik ve gelişimsel iyi oluşlarının güçlendirileceğine de inanılmaktadır.

Bu projeyle,

  • Hazırlanan mizah ile zenginleştirilmiş örnek ders videolarının MEB tarafından yaygınlaştırılmasına öncülük edilecek,
  • Özellikle pandemi, kriz, doğal afet vb. durumların devam etmesi durumunda asenkron (eş zamansız) yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarında çocukları sürece çekecek ve onların iyi olma hallerini yükseltecek uygulamaların yapılabileceği kanıtlanacak,
  • Gelecekte yaşanabilecek bir salgın, hastalık, afet gibi özel durumlara yönelik öğretmen el kitapçığının hazır olması ve örnek teşkil etmesi açıdan öğretmenlere katkı sağlanacak,
  • Hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmen eğitiminde eğitim fakültesi öğrencilerine, öğretim üyelerine ve öğretmenlere katkı sağlanacaktır.

ORGANİZASYON

Organizasyon; Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İletişim Fakültesi ve Kalyoncu İnovasyon ve Teknoloji Transfer Ofisi (KALİTTO) tarafından TÜBİTAK desteği ile düzenlenmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Burcu Gürkan (Yürütücü)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması ve senaryoların çocuk gelişimi açısından incelenmesi, ders kayıtlarının çekimi, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma işlerinin takibi

Prof. Dr. Yaşar Özbay (Danışman)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Çalışma Alanı: Yılmazlık, Aile ve Çift Danışmanlığı, Başa Çıkma, Yardım Arama Davranışları, Üstün Yetenekliler, Mizah

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması ve senaryoların çocuk gelişimi açısından incelenmesi, ders kayıtlarının çekimi, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma süreçlerinde danışmanlık

Prof. Dr. Bülent Küçükerdoğan (Danışman)

Prof. Dr. Bülent Bahri Küçükerdoğan

Fakülte: HKÜ İletişim Fakültesi

Bölüm: Radyo, Televizyon ve Sinema

Çalışma Alanı: Radyo-TV Sinema

Projedeki Görevi: Ders kayıt çekimleri, kurguları ve montajları süreçlerinde danışmanlık

Dr. Öğr. Üyesi Şermin Metin (Araştırmacı)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Farklı Yaklaşımlar, Görsel Algı, Öğretmen Eğitimi

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması ve senaryoların çocuk gelişimi açısından incelenmesi, ders kayıtlarının çekimi, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma

Dr. Öğr. Üyesi Gülfem Muşlu Kaygısız (Araştırmacı)

Dr. Öğr. Üyesi Gülfem Muşlu Kaygısız | Profil | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Fen Eğitimi, Bilimin Doğası, Çevre Eğitimi

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Dr. Öğr. Üyesi Nuri Can Aksoy (Araştırmacı)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: İlköğretim Matematik Eğitimi

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Dr. Öğr. Üyesi Özge Kelleci (Araştırmacı)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Eğitim Programları ve Öğretimi

Çalışma Alanı: Eğitim Teknolojileri, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları, Öğretmen Eğitimi

Projedeki Görevi: Ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Dr. Öğr. Üyesi Neşe Uygun (Araştırmacı)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: İlkokul Matematik Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme, Kaynaştırma Eğitimi

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Dr. Öğr. Üyesi Özlem Üzümcü (Araştırmacı)

Özlem ÜZÜMCÜ | Doctor of Philosophy | Hasan Kalyoncu University, Gaziantep | Department of Elementary Education

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Eğitim Teknolojileri, Program Geliştirme, Bilgi İşlemsel Düşünme

Projedeki Görevi: Web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri

Ar. Gör. Fatma Melike Uçar (Bursiyer)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Fen Eğitimi

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı

Ar. Gör. Nurgül Erbağcı (Bursiyer)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Sınıf Öğretmenliği

Çalışma Alanı: İlkokul Görsel Sanatlar Eğitimi, Hayat Bilgisi Dersi, Düşünme Becerileri

Projedeki Görevi: Durum analizi, senaryolarının hazırlanması, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Ar. Gör. Mihriban Özcan (Bursiyer)

Academic Staff | Okul Öncesi Öğretmenliği | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Çocukların Anlatım Becerileri, Erken Akademik Beceriler

Projedeki Görevi: Durum analizi, ders senaryolarının hazırlanması ve senaryoların çocuk gelişimi açısından incelenmesi, ders kayıtlarının çekimi, web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma 

Ar. Gör. Mehmet Emirhan Alan (Bursiyer)

Arş. Gör. Mehmet Emirhan ALAN | Profil | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Fakülte: HKÜ İletişim Fakültesi

Bölüm: Radyo, Televizyon ve Sinema

Çalışma Alanı: Film Yapım-Yönetimi, Belgesel Film – Politik Sinema, Sinema TV Yapım ve Yönetim

Projedeki Görevi: Durum analizleri, ders kayıtlarının çekimi ve montajı, web tasarımı

Ar. Gör. Mehmet Göktaş (Bursiyer)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Çalışma Alanı: Aile ve Evlilik Danışmanlığı

Projedeki Görevi: Web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma

Ar. Gör. Büşra Bilir (Bursiyer)

Fakülte: HKÜ Eğitim Fakültesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Okul Öncesi Eğitimde İnovasyon

Projedeki Görevi: Web tasarımı, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, veri analizleri ve raporlaştırma

PROJENİN AŞAMALARI 

Projemizin süresi 6 aydır.

Aşama I: Durum Tespiti

-EBA ilkokul uzaktan eğitim videolarının mizah unsurları açısından incelenmesi,

Aşama II: Mizahla Zenginleştirilmiş Ders Videosu Modüllerinin Tasarlanması ve Geliştirilmesi

  • Her sınıf düzeyi için belirlenen iki mihver ders (Hayat Bilgisi, Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler) için mizahla zenginleştirilmiş ders senaryolarının hazırlanması,
  • Ders videolarının incelenmesi için değerlendirme toplantılarının yapılması,
  • Ders videolarının çekilmesi, kurgulanması ve montajının tamamlanması,
  • Örnek ders etkinliklerini içeren e-içeriklerin oluşturulması

Aşama III: Mizahla Zenginleştirilmiş Yüz Yüze Öğretim Deneyimleri

  • Sınıf öğretmenlerinin mizahla zenginleştirilmiş ders videolarından yararlanarak kendi öğretim etkinliklerini zenginleştirmelerine katkı sağlanması,
  • Öğretmen ve öğrencilerin mizahla zenginleştirilmiş öğretim sürecine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

Aşama IV: Mizahla Zenginleştirilmiş Ders İçeriklerinin Yaygınlaştırılması

  • Toplantı, çalıştay, sempozyum, eğitim vb. paylaşım çalışmalarının yapılması

Öğretmenlerimiz Projede 

Projeye katılan öğretmenlerimiz ile 6 Kasım 2020 tarihinde, paylaşım toplantısı düzenledik.

12 Kasım 2020 tarihinde proje araştırmacılarımızdan Doç. Dr. Şermin METİN tarafından, öğretmenlere yönelik “Eğitimde Mizah” konulu online seminer verildi.

Proje danışmanımız Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY tarafından 12 Kasım 2020 tarihinde öğretmenlere yönelik “Çocuk, Eğitim ve Mizah” konulu online seminer verildi.

Yöneticilerle Paylaşım Toplantıları 

02 Aralık 2020 tarihinde proje yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Burcu GÜRKAN ve proje ekibi tarafından, Gaziantep İli Şahinbey, Şehitkamil ve Oğuzeli İlçe MEB Müdürlerine yönelik  “Proje Tanıtım Toplantısı” yapıldı.

Mizah ve Eğitimdeki Yeri Paneli

Mayıs 2021’de eğitimde mizahın yeri ve önemini derinlemesine incelemeye imkan tanıyan ve projemizin çıktılarından elde edilen sonuçları yansıtan Mizah ve Eğitimdeki Yeri adlı panel düzenlenecektir. Detaylı program içeriği web sitemizden paylaşılacaktır.

Eğitimde Mizah Kullanım Rehberi 

Komik-19 Eğitimde Mizah Kullanım Rehberini indirmek için aşağıdaki görsele tıklayınız.

Örnek Ders Videoları 

Projemiz kapsamında Eğitimde Mizahı Kullanma Rehberine dayalı olarak öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan örnek ders videoları aşağıda yer almaktadır.

1. Sınıf Videoları

İlkokul 1. Sınıf Türkçe Dersi

İlkokul 1. Sınıf Hayat Bilgisi Dersi

2. Sınıf Videoları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Dersi

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Dersi

3. Sınıf Videoları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Dersi

İlkokul 3. Sınıf Matematik Dersi

4. Sınıf Videoları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi

Adres : Hasan Kalyoncu Üniversitesi Havaalanı Yolu Üzeri 8. km. 27410 Şahinbey / GAZİANTEP

Telefon : 0 342 211 80 80 / Dahili 1228

E-Posta : egitimdemizah@hku.edu.tr

Eğitimde Mizah Projesi Youtube Kanalımız

https://www.youtube.com/channel/UCUbvvastWbaIDK5_rY8crWg

 

Eğitimde Mizah Sanal Paylaşım Platformumuz:

https://classroom.google.com/u/1/c/MTU2OTI5MTMzMzY0

Bu Projeyi Sosyal Medyada Paylaş