Menu Close

TUBİTAK 1003 Projesi | Evliliklerin Güçlendirilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Geliştirilmesi

Projenin Adı: Evliliklerin Güçlendirilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Geliştirilmesi

Projenin Amacı: Bu projenin amacı, evli bireylerin kendi evlilikleri hakkında aldıkları geri bildirimler doğrultusunda evlilik doyumlarını/uyumlarını etkileyen unsurlara ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak ve böylece evliliklerini güçlendirebilecekleri bir mobil uygulama geliştirmektir. Bu doğrultuda, evli bireylerin çatışma yaşantılarının neler olduğu ve bu çatışmaları nasıl çözebilecekleri, temel psikolojik gereksinimlerinin neler olduğu ve nasıl karşılanabileceği, dolayısıyla evliliklerin nasıl doyuma ulaşabileceği ve güçlendirilebileceği hakkında geri bildirim almalarına olanak tanıyan kendi kendine yardıma yönelik bir mobil uygulama geliştirmek hedeflenmiştir. Belirtilen amaçlara ulaşmak için bir alt ve bir ana proje planlanmıştır. Alt projenin amacı, evli bireylerin temel psikolojik gereksinimlerinin evlilikte ne düzeyde karşılandığını, bu gereksinimlerin karşılanma düzeyinin eşlerin çatışma yaşantılarıyla nasıl ilişkili olduğunu, yaşanan çatışmalardaki çözüm stratejilerini ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin evlilik doyumunu/uyumunu nasıl açıkladığını test etmektir. Ana projenin amacı ise, evli bireylerin yararlanabilecekleri kendi kendine yardıma yönelik bir mobil uygulama geliştirmek ve bu uygulamanın etkililiğini test etmektir. Bu amaçlar doğrultusunda öncelikle alt projenin bulgularının çözümlenmesi ve ardından alt projede elde edilen verilerin mobil uygulamanın içeriğine aktarılması hedeflenmektedir.

Kuramsal Yaklaşım ve Projenin Özgün Değeri: İstatistikler, Türkiye’de boşanma oranlarının her yıl artış gösterdiğini ve evliliğinin ilk beş yılındaki bireylerin boşanma açısından önemli bir risk grubunu oluşturduğunu göstermektedir. Bu gruba yönelik sunulacak hizmetlerle evlilikleri desteklemek boşanmaların karşısında koruyucu bir unsur olacaktır. Bu projenin evliliklerinin ilk beş yılındaki bireylerin evliliklerinin güçlendirilmesini hedeflenmesi ve risk grubundaki bireylere yönelik bir çalışma olması özgün değer taşımaktadır. Bunlara ek olarak alt projede, Seçim Kuramı’na dayalı yeni ölçme araçlarının geliştirilmesi, psikometrik özelliklerinin kağıt-kalem ve mobil uygulama yöntemleri açısından karşılaştırılması, temel psikolojik gereksinimler kavramının çatışma sıklığı, çatışma çözme davranışları ve evlilik doyumu/uyumu kavramları ile birlikte evli bireyler örnekleminde ilk kez incelenecek olması özgün değer taşımaktadır. Ayrıca, alt projede kesitsel verilerin yanı sıra günlük tutma yoluyla çiftlerden boylamsal verilerin de elde edilecek olması daha kapsamlı bulgulara ulaşılmasını sağlayacaktır. Ana proje sürecinde geliştirilecek mobil uygulama hizmeti gizliliği sağlanmış, kolay ulaşılabilir, yaygın ve ücretsiz bir kendi kendine yardım süreci sağlaması ve yapay zekâ kullanılması açısından da özgündür.

Organizasyon: Ana projenin yürütücülüğünü Hasan Kalyoncu Üniversitesi, alt projenin yürütücülüğünü ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi TÜBİTAK desteği ile gerçekleştirmektedir.

Ana Proje Yürütücüsü: Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY

01.01.1966 yılında Samsun’un Terme ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Terme’de tamamladı. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programından 1986 yılında mezun oldu. 1987 yılında aynı bölümde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Ocak 1988 yılında lisans üstü eğitim yapmak üzere Amerika Birleşik Devletleri’nde görevlendirildi. 1990 yılında Texas Tech Üniversitesi’nde Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Psikoloji alanlarında yüksek lisansını, 1993 yılında yine aynı üniversitede Danışmanlık Psikolojisinde Uluslar arası Öğrencilerin Kültürlenme stresi, afektif yaşantıları ve başaçıkma davranışları adlı tez çalışması ile doktorasını tamamladı. 1993 yılında Türkiye’ye döndü ve Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde yardımcı doçent olarak göreve başladı. 1997 yılında Doçent ünvanı aldı. 1996-2004 yılları arasında Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bölüm Başkan yardımcılığı, Dekan yardımcılığı, Bölüm Başkanlığı, Üstün Yetenekliler Araştırma ve Uygulama merkezinde akademik danışmanlık ve Fakülte Kurulu Üyeliği gibi görevler sürdürdü. Şubat 2004 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde Profesörlük kadrosuna atandı. 2014 yılında  Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde çalışmaya başlayan Dr. Özbay şu anda aynı Üniversitede Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi görevini sürdürmektedir. Prof. Dr. Özbay, ulusal ve uluslararası düzeyde stres yönetimi, ana-baba eğitimi, iletişim, aile ve evlilik danışmanlığı eğitimi, empati eğitimi, üstün yeteneklilik gibi konularda eğitim ve seminerler vermektedir. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Eğitim Psikolojisi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma,  Üstün Yetenekli Çocuklar ve Aileleri adlı kitaplarının yanında, ulusal ve uluslar arası düzeyde 100’den fazla bilimsel çalışması mevcuttur. Dr. Özbay, Ulusal ve Uluslararası ölçekte TÜBİTAK, DPT, BAP, MEB, ASPB projelerinin yanında Dünya Bankası projelerinde de proje yürütücülüğü yapmıştır.

 

Alt Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Zeynep HATİPOĞLU SÜMER

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlamıştır. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik programından aldıktan sonra, Amerika Birleşik Devletleri Minnesota Üniversitesi Sağlık, Beden Eğitimi ve Rekreasyon Bölümünde doktora sonrası çalışmalarını yürütmüştür. 2008 yılından itibaren Adler Yaz Okulları ve Enstitüleri Uluslararası Komitesi‘nin (ICASSI) Rudolf Dreikurs Yaz Enstitüsü eğitim programı kapsamında Adler-Dreikurs yaklaşımı ile ilgili eğitimler almaya ve bu yaklaşımın önde gelen eğitimcileri ve akademisyenleri ile çalışmaya başlamıştır. Bireysel Psikoloji/Adler yaklaşımının Türkiye’de Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında kuramsal, pratik ve yaşantısal olarak öğrenilmesi için lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde dersler, seminer ve eğitimler vermektedir. Kuzey Amerika Adler Psikolojisi Derneği (NASAP) üyesi olan Zeynep Hatipoğlu Sümer, halen Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Araştırma ilgi alanlarını Adler yaklaşımı, kişilerarası ilişkiler, risk davranışları ve şiddet, engelliğe yönelik tutumlar, cinsel sağlık ve eğitimi konuları oluşturmaktadır.

 

Prof. Dr. Şener BÜYÜKÖZTÜRK

1996 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması / Eğitim İstatistiği ve Araştırma Doktora programını tamamladı. 1997 yılında yükseköğretimde araştırma ve istatistik eğitimi konusunda inceleme ve gözlem yapmak amacıyla altı ay süreyle Texas / Austin Üniversitesinde doktora sonra çalışmalar yaptı. 2005 yılında “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” alanında doçent unvanını aldı. 2010 yılında profesör oldu. Sırasıyla Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Gazi Üniversitesinde görev yaptı. 2015 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev başladı, aynı yıl dekan olarak atandığı görevine devam etmektedir.

Alanıyla ilgili beş kitabı ve çok sayıda makalesi bulunan Dr. Büyüköztürk, ulusal ve uluslararası pek çok projede yönetici, koordinatör, danışman veya araştırmacı olarak görev yaptı. Sosyal bilim araştırmalarında yöntem geliştirme, veri analizi, izleme ve değerlendirme, ölçek geliştirme ve uyarlama başlıca çalışma konulardır.

 

Prof. Dr. Veysi İŞLER

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden 1987 yılında lisans, Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden 1989 yılında yüksek lisans, 1995 yılında ise doktora derecelerini almıştır. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde 1996-2000 ve 2005-2017 yılları arasında yardımcı docent, docent ve professor ünvanlarıyla görev yapmıştır. 2017 yılında ODTÜ’den emekli olmuştur. Hong Kong Polytechnic, University of Central Florida ve Massachusetts Institute of Technology Game Lab’te belirli süreliğine araştırmalar yapmak için bulunmuştur. Halen, Hasan Kalyoncu Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapan Prof. Dr. Veysi İşler, 1996 yılında Tübitak Bilten’de Bilgisayar Grafiği ve Sanal Gerçeklik Grubu’nu; 1998 yılında Türkiye’nin ilk internete dayalı eğitim programı olan İDEA’yı, 2000-2005 yılları arasında Meteksan Bilişim Grubu’nda Simülasyon ve Görsel Sistemler Bölümü’nü kurmuş ve yönetmiştir. Dr. İşler, 2006-2015 yılları arasında ODTÜ-TSK Modelleme ve Simülasyon Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin başkanlığını yürütürken, NATO Modelleme ve Simülasyon Grubunda Türkiye’nin akademik temsilcisi olarak görev almıştır. ODTÜ Enformatik Enstitüsü Oyun Teknolojileri Programının kurucularındandır. Dr. İşler’in bilgisayar grafiği, modelleme ve simülasyon, oyun teknolojileri ve yapay zeka konularında 150’nin üzerinde bilimsel makale, bildiri, kitap bölümü ve sunumları bulunmaktadır. Dr. İşler,  Simsoft bünyesinde yürütülen projelere akademik desteğinin yanı sıra endüstri deneyimlerini ve bilgi birikimlerini üniversitedeki öğrencilerine aktarmaya devam etmektedir.

ARAŞTIRMACILAR

Dr. Öğr. Üyesi Büşra AKÇABOZAN 

Büşra Akçabozan Kayabol, 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programından lisans derecesini almıştır. Doktora eğitimini aynı programda Orta Doğu Teknik Üniversitesinde tamamlamıştır. 2017 yılından beri Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Temel ilgi ve araştırma alanları evlilik ve aile ilişkileri, ilişkisel eşitlik, ilişki sürdürme davranışları, evlilikte çatışma ve romantik ilişkilerde şiddettir. Evlilik ve aile danışmanlığı alanında lisans ve lisansüstü düzeyde dersler ve araştırmalar yürütmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen AYDIN

Dr. Öğretim Üyesi Gökçen Aydın, lisans eğitimini 2009 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği; yüksek lisans eğitimini 2012 ve doktora eğitimini 2017 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda tamamlamıştır. 2010-2017 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi’nde (ÖGEM) araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Çalışma hayatına 2017 yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak devam etmektedir. Lisans ve lisans üstü düzeyde verdiği derslerden bazıları şunlardır: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Algı Psikolojisi, Rehberlikte Program Geliştirme, Psikolojik Danışma Kuramları, Grupla Psikolojik Danışma, Okul Danışmanlığında Bireyi Tanıma Teknikleri, Okul Danışmanlığında Uygulama, Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması. Araştırma ilgi alanları arasında, ACT – Kabul ve Kararlılık Terapisi, psikolojik esneklik, yaşamda değerler, akademik başarı, motivasyon, mükemmeliyetçi düşünceler ve motivasyonel görüşme yer almaktadır. Dr. Aydın, TÜBİTAK 4005 – “Kariyer Yolculuğuna Işık Tutanlar” ve “Psikolojik Danışman Eğitiminde Video Modellemenin Geliştirilmesi ve Kullanılması” projelerinde uzman/eğitmen olarak görev yapmıştır.

Doç. Dr. Ufuk AKBAŞ 

1982 yılında Bucak’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimi Antalya’da tamamladı. Lisans eğitimini 2007 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği; lisansüstü eğitimini ise 2014 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme anabilim dalında tamamladı. 2010 – 2015 yılları arasında Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk – Kazak Üniversitesi Türkiye Türkçesi ile Uzaktan Eğitim Programları (TÜRTEP) bünyesinde yer alan Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri biriminde görev yaptı. 2015 yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademik ve idari personel olarak görev yapmaktadır.Lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde ölçme ve değerlendirme, bilimsel araştırma yöntemleri, ölçek geliştirme ve uyarlama, eğitim istatistiği, test kuramları, tamamlayıcı ölçme – değerlendirme uygulamaları ve çok değişkenli istatistik gibi dersleri yürütmektedir. İlgi alanları arasında çok değişkenli istatistiksel yöntemler, ölçme aracı geliştirme ve uyarlama, test kuramları ve bilimsel araştırma yöntemleri yer almaktadır.

Doç. Dr. Nurten KARACAN ÖZDEMİR

Dr. Nurten KARACAN ÖZDEMİR, Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini, Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde 2005 yılında, yüksek lisans ve doktora eğitimlerini ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde 2010 ve 2016 yıllarında tamamladı. Dr. Karacan Özdemir 2017 yılında North Carolina State Üniversitesi’nde yedi ay misafir araştırmacı olarak bulundu. On yılı aşkın alan deneyimine sahip olan Karacan Özdemir üç yıl Kavaklı Dershanesinde, sekiz yıl da ODTÜ Geliştirme Vakfı Ankara Okullarında psikolojik danışman olarak çalıştı. Ardından, 2016-2019 yılları arasında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak görev yaptı. Profesyonel çalışma ve ilgi alanları, kariyer psikolojik danışmanlığı ve okul psikolojik danışmanlığı üzerinedir. Özellikle kariyer psikolojik danışmanlığı alanına ilişkin pek çok ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri, proje çalışmaları, kitap bölümleri bulunmakta, ilgili programda pek çok lisans ve yüksek lisans dersleri vermektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Cemre ERTEN TATLI

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü öğretim üyesi olan Dr. Öğretim üyesi  Cemre  TATLI, Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde, yüksek lisans eğitimini ise Gazi Üniversitesinde aynı bölümde tamamlamıştır. Ankara Üniversitesi Eğitim Psikolojisi bölümünden doktora derecesini alarak aynı yıl üniversitedeki görevine başlamıştır. 2006 yılından itibaren eğitim kurumlarında okul psikolojik danışmanı ve farklı kurumlarda psikolojik danışman olarak çalışmıştır. Ayrıca Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli projelerinde araştırmacı ve eğitmen olarak görev almıştır. Halen öğretmen eğitimlerine eğitici ve danışman olarak katıldığı projeler bulunmaktadır. Çalışma konuları; bilişsel davranışçı terapiler, üstün yetenekli çocuklar, teknoloji kullanımı ve okul danışmanlığı alanlarında yoğunlaşmaktadır. Bu alanlarda yazılmış kitap, kitap bölümü ve bilimsel makaleleri bulunmaktadır. Halen Kalyoncu Üstün Yetenekliler Merkezi müdürlüğünü yürütmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Özge KELLECİ

Lisans öğrenimini Ankara Üniversitesi ve yüksek lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, doktora öğrenimini Mustafa Kemal Üniversitesinde Enformatik alanında tamamladı. MEB’de 8 yıl Bilişim Teknolojileri Öğretmeni ve Üniversitede 6 yıl öğretim üyesi olarak görev yaptı. Eğitim teknolojileri, yapay zeka tabanlı öğretmen eğitimi simülasyonları, bulut bilişim, bilgi-işlemsel düşünme, dijital oyun tabanlı öğrenme alanlarında çalışmalar yapmakta olup, bu alanlarda öğrenci, öğretmen ve yöneticilere yönelik çeşitli çalıştaylar ve seminerler düzenledi. “Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi” başlıklı Tübitak 1001 projesinde araştırmacı olarak görev yapmış olup, TUSİAD tarafından düzenlenen ”Mesleki Teknik Liselerde Sanayi 4.0 için STEM Eğitimi” adlı projede Bulut Bilişim Sistemleri konusunda eğitmen olarak görev yaptı. 2018 yılından beri Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır.

Doç. Dr. Şeyhmus AYDOĞDU 

2006-2010 yılları arasında lisans eğitimini Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde tamamlamıştır. 2010-2012 yılları arasında yüksek lisans ve 2012-2016 yılları arasında doktora eğitimini Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programında tamamlamıştır. Lisansüstü eğitimi sürecinde Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi Türkiye Türkçesi ile Eğitim Programları Birimi’nde yazılımcı olarak çalışmıştır.2016 yılından itibaren Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Araştırmacının çalışmaları, eğitsel veri madenciliği, metin madenciliği, eğitsel yazılım geliştirme, eğitim ortamlarında makine öğrenmesi tekniklerinin kullanımı ve programlama üzerine odaklanmaktadır.

Dr. Öğr. Üyesi Bülent HAZNEDAR

Erciyes Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden 2007 yılında mezun oldu. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalından 2010 yılında yüksek lisans ve 2017 yılında doktora derecelerini aldı.2010-2013 yılları arasında Erciyes Üniversitesinde akademik uzman olarak görev yaptı. 2013-2017 döneminde Hasan Kalyoncu Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalıştı, 2017 yılında doktora derecesini aldığından bu yana halen Hasan Kalyoncu Üniversitesinde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.

Araştırma alanları arasında sinir ağları, bulanık mantık sistemleri, biyoinformatik, zeki optimizasyon teknikleri ve bu tekniklerin uygulamaları yer almaktadır.

Öğr. Gör. Dr. Pınar ÇAĞ

Dr. Pınar Çağ, Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi’nde öğretim görevlisidir. Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programı’ndan almıştır.  Araştırma ilgi alanları arasında evlilik, evlilik doyumu, eşe kendini açma, sosyal destek, romantik ilişkiler, teknoloji, akıllı telefon, sosyal medya kullanımı ve bunların yakın ilişkilere etkileri yer almaktadır.

Araş. Gör. Esra EKER

01.05.1993 tarihinde Antalya/ Elmalı ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Elmalı’da tamamladı. Boğaziçi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programından 2016 yılında mezun oldu. 2017 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Aynı üniversitede 2017 yılında yüksek lisans eğitimine başladı.2019 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlayıp aynı yıl eylül ayında doktora eğitimine başladı. Aile ve evlilik danışmanlığı alanında çalışmalarına devam etmektedir.

BURSİYERLER

Beril Şendoğan

Mersin Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünden 2017 yılında mezun oldu. 2017 yılında Ufuk Üniversitesi’nde Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde yüksek lisans eğitimine başladı, 2020 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlayıp aynı yıl Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde doktora eğitimine başladı.

Beyza Çapkur

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünden 2020 yılında mezun oldu, aynı yıl Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde yüksek lisans eğitimine başladı.

Vuslat İş

Gaziantep Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünden 2018 yılında mezun oldu. 2020 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde yüksek lisans eğitimine başladı.

STAR BURSİYERLER:

Zeynep Bostancı

Hacettepe Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü 4. sınıf öğrencisidir.

İremhan Bektaş

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikoloji bölümü 4. sınıf öğrencisidir.

PROJENİN AŞAMALARI 

Projemizin süresi 36 aydır. Projemiz aşağıdaki aşamalara göre yürütülecektir.

Evlilikte Çatışma Ölçeği ve İlişkisel Temel Psikolojik Gereksinimler Ölçeğinin Geliştirilmesi: Projemiz kapsamında yürütülecek alt projede öncelikle bireylerin evlilik ilişkisindeki çatışma yaşantılarını ölçmek amacıyla “Evlilikte Çatışma Ölçeği” ve Seçim Kuramı’na dayalı temel psikolojik gereksinimlerin karşılanma düzeyini ölçmek amacıyla “İlişkisel Temel Psikolojik Gereksinimler Ölçeği” geliştirilecektir.

Aktör Partner Bağımlılık Model Testi: Proje kapsamında geliştirilecek ölçeklerin modelde yer alan değişkenleri ölçebilme derecesini belirlemek amacıyla “Aktör Partner Bağımlılık Model Testi”  gerçekleştirilecektir. Bu sayede proje kapsamında geliştirilecek mobil uygulama üzerinden bireylere sunulacak geri bildirimlerin isabetli olması sağlanacaktır.

Geribildirimlerin içeriklerinin belirlenmesi: Bu aşamada, çiftlerin ve bireylerin verilerindeki tepki örüntüleri ve sonuçları incelenerek mobil uygulama aracılığı ile kullanıcılara verilecek geri bildirimlerin içeriği belirlenecektir.

Mobil Uygulamanın Ülke Genelinde Kullanıma Sunulması ve Güncellenmesi: Bu aşamada yapay zekâ algoritmalarından yararlanarak kendi kendine geri bildirim sağlamaya başlayan mobil uygulamanın yaygın bir şekilde kullanılması sağlanacaktır. Mobil uygulamanın kullanımı devam ettikçe, hem kullanıcılara geri bildirim sunan bir karar destek sistemi geliştirilmiş olunacak, hem de yeni gelen farklı veriler ile yapay zekâ modelinin tekrar eğitimi sağlanarak kendini geliştirebilen bir model elde edilmiş olacaktır.

Projeye Katılım Koşulları

Projemize evli çiftler, eşleri ile birlikte katılabilmektedir.

Nasıl Katılırım?  

1- UYGULAMAYI İNDİR: Siz ve eşiniz projemiz kapsamında geliştirilen Evlilik Güçlendirme Mobil Uygulamasını cep telefon veya tabletinize Google Play Store aracılığı ile indiriniz. Uygulamamızın indirme bağlantısına ulaşmak için tıklayınız.

2- KAYIT OL: Daha sonra uygulamamıza kayıt olunuz.

3- EŞLEŞ: Siz ve eşiniz, uygulamaya kayıt olduktan sonra, birbirinizin kayıt kodunu uygulamaya girerek eşleşebilir ve böylece proje kapsamındaki çalışmalarımıza katılabilirsiniz.

Galeride, projemiz kapsamında gerçekleşen toplantılar, etkinlikler ve çalışmalarımıza yönelik fotoğraflar yer almaktadır.

Adres : Hasan Kalyoncu Üniversitesi Havaalanı Yolu Üzeri 8. km. 27410 Şahinbey / GAZİANTEP

Telefon : 0 342 211 80 80 / Dahili 1228

E-Posta : evlilikguclendirme@hku.edu.tr

Sosyal Medyada Bizi Takip Edin!