Menu Close

Proje No: 600849

Proje Adı: Okul Öncesinde Tasarım Yoluyla Anlama Yaklaşımı Temelli Bilgi İşlemsel Düşünme ve Kodlama Beceri Eğitim Modelinin Geliştirilmesi

PROJENİN AMACI VE ÖNEMİ 

Bu projenin amacı, okul öncesinde tasarım yoluyla anlama temelli bilgi işlemsel düşünme ve kodlama beceri eğitim modelini geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda üç temel amaç belirlenmiştir.

Bu araştırmanın birinci amacı, araştırmacılar tarafından kanıt temelli, alan yazına bağlı kavramsal ve kuramsal çerçevesi belirlenen modelin öğretmenlere tanıtılması, araştırmacı, öğretmen, uzman panelistlerle değerlendirilmesi, modelin ortak çerçevesinin oluşturulması ve bu yapıya ilişkin öğrenme-öğretme süreçleri belirlenmesidir. 

Araştırmanın ikinci amacı, tasarım yoluyla anlama temelli öğretme-öğrenme süreçlerinin işe koşulduğu, sınıf içi uygulamaları içeren döngüsel bir süreçle uygulanabilir bir modelin geliştirilmesidir.

Üçüncü amaç ise, yukarıda geliştirilen modelin amprik olarak test edilmesidir.

Yukarıda belirtilen amaçlar ile aşağıdaki hedeflere ulaşılması planlanmıştır. Bunlar;

1.Tasarım yoluyla anlama yaklaşımı ile çocukların bilgi işlemsel düşünme ve kodlama gibi dijital becerilerinin geliştirilmesi ile ülkemizin bilim ve teknoloji alanındaki etkin insan gücü ihtiyacına katkı sağlamak,

2.Çocuklar için BİD ve kodlama becerilerini öğrenme ve öğretme süreçlerine daha kolay entegre edilebilmek, 

3.Erken çocukluk döneminde kazandırılacak bilgi işlemsel düşünme ve kodlama becerileri ile üst düzey yürütücü bilişsel işlevlerin kazandırılmasını sağlamak,

4.Ülkenin milli teknoloji hamlesi amaçlarına ulaşabilmesini gerçekleştirme adına bilişim ve ilgili teknolojinin günlük yaşam becerileri olarak kazandırmak ve 

5.Çocukların bilişsel gelişim özelliklerine bağlı olarak analitik düşünme, soyutlama, yaratıcı düşünme, algoritmik düşünme, problem çözme, otomasyon ve analiz yapabilme kapasitelerinin gelişimine katkı sağlamaktır.

Projenin Önemi ve Özgün Değeri:

Okul öncesinde tasarım yoluyla anlama yaklaşımı temelli BİD ve kodlama becerilerinin geliştirilmesinde gelişimsel, uyarlanabilir bir model geliştirmeyi amaçlayan bu proje pek çok açıdan özgün değere sahiptir. 

Bu projede pedagojik yaklaşım, materyaller, etkinlikleri ve değerlendirmeyi içeren tasarım yoluyla anlama yaklaşımına dayalı bir modelin geliştirilecek olması en önemli özgün değer olarak görülmektedir.  

Bu çalışma kapsamında eğitim programının tasarım ve geliştirilmesinde “geliştirme-uygulama-değerlendirme süreç döngü”nde öğretmenlerin aktif rol oynaması açısında özgün olduğu değerlendirilmektedir.

BİD ve kodlama becerilerinin kalıcılığını sağlayacak, çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkili ve eğlenceli öğrenme deneyimlerini sağlayacak, hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme basamakları arasındaki ilişkiyi ve öğretmen-çocuk-anne babanın aktif katılımını içerecek bir şekilde geliştirilecek olması yönünden de özgün bir değere sahiptir.

ORGANİZASYON

Organizasyon; Hasan Kalyoncu Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim dalı Doç. Dr. Şermin METİN yürütücülüğünde, Gaziantep Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi öğretim üyeleri ve Kalyoncu İnovasyon ve Teknoloji Transfer Ofisi (KALİTTO) işbirliğinde TÜBİTAK desteği ile düzenlenmektedir.

Ana Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Şermin METİN

   

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği ABD

Çalışma alanı: Kodlama, Hesaplamalı Düşünme, Okul Öncesi Eğitim Teknolojisi, Okul Öncesi Eğitimde Programlama.

Projedeki görevi: 

Özgeçmiş: 1995 yılında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi / Anaokulu Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2007 yılında Ankara Üniversitesinde Yüksek Lisans eğitimini tamamlamıştır. 2014 yılında Doktora tezini, Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitimin Beş Yaş (60-72 Ay) Çocuklarının Çizim Becerilerine ve Görsel Algılarına Etkisinin İncelenmesi alanında Ankara Üniversitesinde tamamlamıştır. 2014-2015 Adnan Menderes Üniversitesinde Söke / Sağlık Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde görev yapan Metin, 2015 yılı itibari ile Hasan Kalyoncu Üniversitesi / Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Öğretmenliği Programında  Doç. Dr. olarak görev almaktadır. 

DANIŞMANLAR

Prof. Dr. Erdinç ÇAKIROĞLU

Görev yaptığı kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Bölüm: Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü

Çalışma alanı: Matematik Eğitimi, STEM eğitimi, Tasarım temelli eğitim araştırmaları.

Projedeki görevi: Danışman

Özgeçmiş: Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi dalında öğretim üyesidir. Ayrıca ODTÜ Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin (BİLTEMM) başkanlığını yürütmektedir. 2000 yılında Indiana Üniversitesi’nden doktora derecesini aldıktan sonra, ODTÜ’de öğretim üyesi olarak görev yapmaya başladı.  Yurt içinde ve yurt dışında öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim programlarında görev aldı. Yenilikçi eğitim uygulamalarının geliştirilmesine yönelik ulusal ve uluslararası nitelikte çeşitli projeler yürüttü. Ulusal öğretim programlarının geliştirilmesinde görev aldı.  Ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlanmış makaleleri, kitap bölümleri ve konferans bildirileri bulunmaktadır. Araştırma ve ilgi alanları arasında ilkokul ve ortaokul matematiğine yönelik öğretim tasarımı, STEM eğitimi ve tasarım temelli eğitim araştırmaları gelmektedir.

 

Prof. Dr. Şener BÜYÜKÖZTÜRK

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD

Çalışma alanı: Ölçek Geliştirme ve Uyarlama, Veri analizi, Araştırma Yöntemleri, İzleme ve değerlendirme

Projedeki görevi: Danışman

Özgeçmiş: 1996 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması / Eğitim İstatistiği ve Araştırma Doktora programını tamamladı. 1997 yılında yükseköğretimde araştırma ve istatistik eğitimi konusunda inceleme ve gözlem yapmak amacıyla altı ay süreyle Texas / Austin Üniversitesinde doktora sonra çalışmalar yaptı. 2005 yılında “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” alanında doçent unvanını aldı. 2010 yılında profesör oldu. Sırasıyla Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Gazi Üniversitesinde görev yaptı. 2015 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde göreve başladı, aynı yıl dekan olarak atandığı görevine devam etmektedir.Alanıyla ilgili beş kitabı ve çok sayıda makalesi bulunan Dr. Büyüköztürk, ulusal ve uluslararası pek çok projede yönetici, koordinatör, danışman veya araştırmacı olarak görev yaptı. Sosyal bilim araştırmalarında yöntem geliştirme, veri analizi, izleme ve değerlendirme, ölçek geliştirme ve uyarlama başlıca çalışma konulardır.                

 

ARAŞTIRMACILAR

Doç. Dr. Kaan BATI

Görev yaptığı kurum: Hacettepe Üniversitesi

Bölüm: Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD

Çalışma alanı: Fen Eğitimi

Projedeki görevi: Araştırmacı

Özgeçmiş: 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı lisans programını tamamlamış, 2010 yılında fen bilgisi eğitiminde yüksek lisans, 2014 yılında ise fen bilgisi eğitiminde doktora derecesini Hacettepe Üniversitesi’nden almıştır. Yüksek lisans tezini bilimsel süreç becerileri ve problem çözme üzerine, doktora tezini ise modelleme, bilimin doğası ve eleştirel düşünme üzerine hazırlamıştır. 2018 – 2019 akademik yılında TÜBİTAK 2219A projesi kapsamında The Ohio State Üniversitesinde (ABD) STEM eğitimi üzerine doktora sonrası çalışmalarını tamamlamıştır Özellikle disiplinler arası yaklaşımın teorik ve pedagojik yönleriyle ilgilenen araştırmacı ortaokul öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yürütmektedir.

 

Doç. Dr.  Mehmet BAŞARAN

Görev yaptığı kurum: Gaziantep Üniversitesi

Bölüm: Matematik Bölümü

Çalışma alanı: Müfredat ve Öğretim, Erken çocukluk, Kodlama, Nitel araştırma, STEM.

Projedeki görevi: Araştırmacı

Özgeçmiş: 2011’de Hacettepe Üniversitesi’nde Matematik bölümünden mezun oldu. Yüksek Lisansını 2013’te Bilkent Üniversitesi’nde tamamladı. Doktora eğitimini Gaziantep Üniversitesi’nde  Okul Öncesi Eğitimde STEM Yaklaşımının Uygulanabilirliği  (Eylem Araştırması) konu başlığıyla 2018 yılında tamamladı. TUBİTAK 1001, TUBİTAK 4005, TUBİTAK 4004, TUBİTAK 2237-A, TUBİTAK 2209-A projelerinde araştırmacı, eğitmen, yürütücü, koordinatör ve danışman olarak görev yapmıştır. Gaziantep Üniversitesi’nde Doç. Dr. olarak görev almaktadır.

 

Doç. Dr. Ufuk AKBAŞ

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD

Çalışma alanı: Ölçek geliştirme, Çok değişkenli istatistikler, Uzaktan eğitim, Metrik ölçekler

Projedeki görevi: Araştırmacı

Özgeçmiş:1982 yılında Bucak’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimi Antalya’da tamamladı. Lisans eğitimini 2007 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği; lisansüstü eğitimini ise 2014 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme anabilim dalında tamamladı. 2010 – 2015 yılları arasında Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk – Kazak Üniversitesi Türkiye Türkçesi ile Uzaktan Eğitim Programları (TÜRTEP) bünyesinde yer alan Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri biriminde görev yaptı. 2015 yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademik ve idari personel olarak görev yapmaktadır.Lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde ölçme ve değerlendirme, bilimsel araştırma yöntemleri, ölçek geliştirme ve uyarlama, eğitim istatistiği, test kuramları, tamamlayıcı ölçme – değerlendirme uygulamaları ve çok değişkenli istatistik gibi dersleri yürütmektedir. İlgi alanları arasında çok değişkenli istatistiksel yöntemler, ölçme aracı geliştirme ve uyarlama, test kuramları ve bilimsel araştırma yöntemleri yer almaktadır.

Dr. Öğr. Üyesi  Esra AKGÜL

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Kapsayıcı eğitim, kültürel farklılıklar, çok kültürlülük ve risk altındaki çocuklar. 

Projedeki görevi: Araştırmacı

Özgeçmiş: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programından 2012 yılında mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini 2015 yılında Hacettepe Üniversitesi Okul öncesi Eğitimi Programında tamamlamış ve aynı üniversiteden 2022 yılında doktora programından mezun olmuştur. 2022 yılından bu yana Hasan Kalyoncu Üniversitesi Okul öncesi Eğitimi bölümünde doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Kapsayıcı eğitim, kültürel farklılıklar, çok kültürlülük ve risk altındaki çocuklar çalışma alanlarını oluşturmaktadır.

 

Dr. Öğr. Üyesi Özge KELLECİ ALKAN

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Eğitim Programları ve Öğretimi

Çalışma alanı: Eğitim teknolojisi

Projedeki görevi: Araştırmacı

Özgeçmiş: 

Lisans öğrenimini Ankara Üniversitesi ve yüksek lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, doktora öğrenimini Mustafa Kemal Üniversitesinde Enformatik alanında tamamladı. MEB’de 8 yıl Bilişim Teknolojileri Öğretmeni ve Üniversitede 6 yıl öğretim üyesi olarak görev yaptı. Eğitim teknolojileri, yapay zeka tabanlı öğretmen eğitimi simülasyonları, bulut bilişim, bilgi-işlemsel düşünme, dijital oyun tabanlı öğrenme alanlarında çalışmalar yapmakta olup, bu alanlarda öğrenci, öğretmen ve yöneticilere yönelik çeşitli çalıştaylar ve seminerler düzenledi. “Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi” başlıklı Tübitak 1001 projesinde araştırmacı olarak görev yapmış olup, TUSİAD tarafından düzenlenen ”Mesleki Teknik Liselerde Sanayi 4.0 için STEM Eğitimi” adlı projede Bulut Bilişim Sistemleri konusunda eğitmen olarak görev yaptı. 2018 yılından beri Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır.

ÖĞRETMENLER:

Bahar GÜLENLER

Görev yaptığı kurum: Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Okul öncesi öğretmeni Bahar Gülenler,  29 Ekim 1983 Gaziantep’te doğdu. İlköğretim ortaokul ve lise öğrenimini burada tamamladı. Anadolu Üniversitesi okul öncesi öğretmenliğini bitirdi.Ya-Pa Çocuk Kulübünde görev aldı.Özel bir rehabilitasyon merkezinde uzmanlık yaptı.2012 yılında atanarak kamuda göreve başladı. 2020/2021 eğitim öğretim yılında e-twining projesinde yer aldı ve kalite etiketi ödülü aldı. Okul öncesi öğretmenliğine severek başladı. Şu an Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulunda görev yapıyor.

 

Bensu TAHRAN

Görev yaptığı kurum: Fehmi Kasapoğlu Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: 1993 yılında Ankara’da doğdu. İlkokul, ortakokul ve lise öğrenimimi Ankara’da tamamladı. 2013 yılında yine Ankara’da Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. 2017 yılında lisans eğitimimi tamamladı. 2018 yılında Gaziantep’te halen çalışmakta olduğum okula atandı. 

Burcu ÇOKGEZİCİ

Görev yaptığı kurum: Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Okul öncesi eğitimi öğretmeni Burcu Çokgezici,2009 Mersin üniversitesi okul öncesi öğretmenliği bölümünü bitirdi.2009’da Mardin ilinde ilk görevine başladı.2017 yılında Gaziantep ili vilayetler hizmet birliği anaokulunda göreve başladı.Vilayetler hizmet birliği anaokulunda göreve devam etmektedir.eğitimde iyi örnekler çalıştayına ‘geçen zaman oyunu’ projesiyle katılım sağladı etwinning projelerine katılım sağlayarak kalite etiketi ödülü aldı.Mesleki gelişimine katkı sağlayacak çeşitli eğitimlere katılarak ukulele çalma  ve vantrologluğu  planlarına entegre etmiş ve eğitimlere devam ederek gelişmeye öğrenmeye devam etmektedir.

 

Ensar İPEK

Görev Yaptığı Kurum: Fehmi Kasapoğlu Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki Görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Ensar İpek 1996’da Adıyaman’da doğdu. İlkokul ve ortaokul eğitimini burada tamamladı. Lise eğitimini Şanlıurfa Mehmet Güneş Anadolu Öğretmen Lisesi’nde tamamladı. Ardından Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünü kazandı ve lisans eğitimini burada tamamladı. Üniversite döneminde Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünün önde gelen akademisyenleriyle birlikte çalışma fırsatı buldu. İpek, hâlihazırda Gaziantep’te MEB’e bağlı bir okulda öğretmenlik yapmakta ve Hasan Kalyoncu Üniversitesinde Okul Öncesi Eğitimi üzerine yüksek lisans yapmaktadır.

 

Hande OZAN

Görev yaptığı kurum: VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU 

Bölüm: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 

Çalışma alanı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ

Projedeki görevi: ÖĞRETMEN

Özgeçmiş: 28 Haziran 1980 Kahramanmaraş doğumludur. İlkokul, ortaokul ve lise öğrenimini Konya Ereğli’de tamamladı. Üniversite eğitimini Denizli Pamukkale Üniversitesi’nde tamamladı. 21 yıllık öğretmenlik geçmişinin 6 senesi özel okullarda öğretmen, 1 senesini ise okul müdürü olarak tamamladı. 14 senedir aktif olarak devlet okulunda görev yapmaktadır. Mesleki gelişiminin adına birçok eğitim ve sertifika almış bulunmaktadır.

 

Hatice AKBAĞ

Görev yaptığı kurum: Ayşe Ferhat Yapar Anaokulu

Bölüm: okul öncesi öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş:  11 Mart 1984 Gaziantep’te doğdu. Kiz meslek lisesi cocuk gelişimi bölümünden mezun olduktan sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi Okul öncesi eğitim öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 5 yıl özel eğitim merkezinde özel gereksinimli çocuklarla çalıştı. 2009 yılında MEB’e atandı. Tema vakfına üye olup öğrencileriyle doğa etkinliklerini yürütüyor. 2012’de revize edilen okul öncesi eğitim progragramında eğitici olarak görev aldı. Yetişkin eğitimleri verdi. Kapsayıcı eğitim formatörlüğü yapti. Öğretmen eğitimlerinde görev aldı. Aile eğitim seminerleriyle yetişkin eğitimi uyguladı. 2022 yılında revize edilen okul öncesi eğitim programi eğitimini aldi ve formator olarak ilde verilen görevler doğrultusunda eğitimler verdi. AkIl ve zeka oyunları eğitmenlik belgeleri var. Uygulayıcılığını yapıyor.

 

Hatice ÖZBERK

Görev yaptığı kurum: Mehmet Erdemoğlu Anaokulu

Bölüm: Okul öncesi öğretmeni

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Hatice ÖZBERK 1997 yılında Mersin ilinde doğdu. İlk ve orta öğretim hayatını Kilis’te tamamladı. Kilis Nedim Ökmen Anadolu Öğretmen Lisesinden mezun oldu.  Üniversiteyi Adıyaman Üniversitesi Eğitim fakültesinde tamamladı. Okul öncesi öğretmenliği mezunudur. Eylül 2022’de şu an görev yapmakta olduğu Mehmet Erdemoğlu Anaokuluna atandı. Lisansüstü eğitimine Gaziantep Üniversitesi Eğitim Yönetimi bölümünde devam ediyor.

 

Mehmet Ali GEZER

Görev yaptığı kurum: AYŞE FERHAT YAPAR ANAOKULU

Bölüm: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Çalışma alanı:OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM ALANI

Projedeki görevi: ÖĞRETMEN

Özgeçmiş: Mersin Üniversitesi okul öncesi öğretmenliği mezunu.2 yıl rehabilitasyon merkezinde özel eğitim öğretmeni olarak görev yapıp daha sonra atanıp 14 yıldır Meb’e bağlı çalışmaktadır. Gaziantep’in çeşitli okullarında okul müdürlüğü ve müdür yardımcılığı yapmış olup Ayşe Ferhat Yapar Anaokulu’nda müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Merve BOZGEYİK

Görev yaptığı kurum: Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: 2011 yılında Mersin üniversitesinin Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 4 ay kadar özel bir rehabilitasyon merkezinde çalıştıktan sonra 2012 yılı Şubat ayında Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulunda öğretmen olarak göreve başladı. Atandığım tarihten itibaren bu kurumda görev yapmaktadır. Kendini alanında geliştirmeye açık ve işini severek yapan bir öğretmen olarak tanımlamaktadır. E-twinning platformunda Avrupalı ortaklarımızla projelerde bulundu. Ayrıca drama,ritim,müzik ve hikaye anlatıcılığı alanında eğitimlere katıldı.

 

Meryem AKDAMAR

Görev Yaptığı Kurum: Fehmi Kasapoğlu Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma Alanı: Okul öncesi eğitim

Projedeki Görevi: Öğretmen

Özgeçmiş; Meryem Akdamar 1989’da Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde doğdu. İlkokul ve ortaokul eğitimini burada tamamladı. Lise eğitimini Mehmet Adil Çulcuoğlu Anadolu Lisesi’nde tamamladı. Ardından Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünü kazandı ve lisans eğitimini burada Onur belgesi alarak tamamladı. Üniversite döneminde Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünün önde gelen akademisyenleriyle birlikte çalışma fırsatı buldu. Meb’e bağlı birçok kurs ve seminerlerde görev aldı. Şu an, hâlihazırda Gaziantep’te MEB’e bağlı bir okulda öğretmenlik yapmaktadır.

 

Raziye YALÇIN

Görev yaptığı kurum: AYŞE FERHAT YAPAR ANAOKULU

Bölüm: Okul öncesi öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Manisa’nın Alaşehir ilçesinde 1987 yılında doğdu. İlk ve orta öğrenimini Yeşilyurt Beldesinde; lise eğitimimi Alaşehir Sekine Evren Kız Meslek Lisesinde tamamladı. Konya Selçuk Üniversitesi Anaokulu Öğretmenliğinden mezun olduktan sonra 2009 yılında MEB’e atandı. Güzelvadi İlköğretim Okulu, Ertuğrul Gazi ilkokulunda görev yaptıktan sonra 2017 yılından itibaren Ayşe Ferhat Yapar Anaokulu’nda görevini severek devam ettirmektedir. Öğretmenlik hayatından İlk Adım Projesinde yer alan Çocuk Eğitim Programı ve Anne Destek Programlarının eğitimlerini alıp  öğrencileriyle ve ailelerle birlikte projeyi benimseyerek uyguladı. Engeli Olan Çocuklar İçin Kapsayıcı Erken Çocukluk  Eğitimi  projesine kursiyer olarak yer aldı ve sınıfta etkinlikleri yaptı. 2012 revize edilen okul öncesi eğitim programında eğitim  aldı ve uyguladı. 

 

Semanur KARA

Görev yaptığı kurum: Mehmet Erdemoğlu Anaokulu

Bölüm: Okul öncesi

Çalışma alanı: Okul öncesi Eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen 

Özgeçmiş: 1997 tarihinde Konya’nın Selçuklu ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Hatay’da tamamladı. Karlısu Anadolu Öğretmen lisesinden mezun oldu. Üniversiteyi Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde tamamladı. Okul Öncesi öğretmenliği mezunu. Şubat 2022’de şu an görev yapmakta olduğu Mehmet Erdemoğlu Anaokulu’nda okul öncesi öğretmeni olarak işe başladı. Lisansüstü eğitimine Gaziantep Üniversitesi Eğitim Yönetimi bölümünde devam ediyor. 

 

Süreyya ÇİLOĞLU

Görev yaptığı kurum: Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Gaziantep’te doğup büyümüştür. Süleyman Demirel üniversitesi burdur eğitim fakültesi okul öncesi eğitim öğretmenliği mezunudur. Mesleğinde 16. Yılıdır. 1 sene Diyarbakır’da ,2 sene Şanlıurfa, Siverek’te, 9 sene Şanlıurfa Karaköprü’de görev yapmıştır. 3 senedir Gaziantep Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu’nda görev yapmaktadır. 

 

Tuğba KAPLAN

Görev yaptığı kurum: VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Okul öncesi eğitimi- Montessori

Projedeki görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: Tuğba Kaplan 1987 yılında Konya’da doğdu. İlkokul – ortaokul ve lise eğitimini burada tamamladı. Ardından Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünü kazandı ve lisans eğitimini burada tamamladı. Üniversite döneminde ve sonrasında gelişime hep açık olan Kaplan “Montessori Eğitmenlik Eğitimi” kursunu başarıyla tamamlayarak bu alanda kendini geliştirme fırsatı buldu. Kaplan, şu an Gaziantep’te MEB’e bağlı bir okulda öğretmenlik yapmaktadır.

 

Tülin SOLMAZ

Görev Yaptığı Kurum: Ayşe Ferhat Yapar Anaokulu

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği 

Çalıştığı Alanı: Okul öncesi eğitimi

Projedeki Görevi: Öğretmen

Özgeçmiş: 22.10.1990 Gaziantep doğumludur. Okul öncesi eğitim ve 1.,2. sınıf eğitimimi Almanya’da almıştır. 3.sınıftan itibaren Gaziantep’te öğrenim görmeye başlamıştır. Gaziantep Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme okumuştur. Sonrasında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünü tam burslu kazanınca bu bölümü de 2.likle bitirmiştir. 2 yıl Gaziantep Şehitkamil ilçesi Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulunda 2 yıl ücretli öğretmenlik yapmıştır. Daha sonra Gaziantep Şahinbey ilçesine bağlı bağımsız anaokulu olan Ayşe Ferhat Yapar’a atanmıştır ve orada 2.yılımı geçirmektedir. Şu anda yine Hasan Kalyoncu Üniversitesinde burslu öğrenciler kapsamında Yüksek Lisans yapmaktadır. 

DOKTORA BURSİYERLERİ: 

Arş. Gör. Mihriban Özcan

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Erken çocukluk eğitimi

Projedeki görevi: Bursiyer

Özgeçmiş: 2016 yılında Ege Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2019 yılında Yüksek lisans eğitimini Ege Üniversitesi’nde 36-66 aylık çocuklar için anlatı değerlendirme protokolü’nün uyarlama çalışması alanında tamamlamıştır. Doktora eğitimini Gazi Üniversitesi’nde yapmaktadır. 2019 yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde Arş. Gör. olarak görev almaktadır.

Arş. Gör. Zeliha Damla Kalyenci

Görev yaptığı kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Bölüm: Okul Öncesi Öğretmenliği

Çalışma alanı: Erken Çocukluk Eğitimi

Projedeki görevi: Bursiyer

Özgeçmiş: 2012 yılında Atatürk Üniversitesi 

2012 yılında Atatürk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı lisans programını ve 2022 yılında İstanbul Üniversitesi Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı lisans programını tamamlamıştır. 2021 yılında yüksek lisansını Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalında  tamamlamıştır. Yüksek lisans tezini erken çocukluk döneminde kodlama becerileri üzerine hazırlamıştır. 2012-2023 yıllarında Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı birçok okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2023 yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalında araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. 

YÜKSEK LİSANS BURSİYERİ:

Denizhan YAĞLI

Görev Yaptığı Kurum: TÜBİTAK

Bölüm: Eğitim Programları ve Öğretim

Çalışma Alanı: Eğitim Bilimleri

Projedeki Görevi: Bursiyer

ÖZGEÇMİŞ: Mezunu olduğu Matematik Öğretmenliği alanında ve uzmanlaşmak istediği Eğitim Teknolojileri alanında projelere katılım göstererek akademik açıdan kendini geliştirmektedir. Güncel olarak Gaziantep Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalında Yüksek Lisans yapmaktadır. Yazılıma olan merakı ile yeni başladığı Python diline ilişkin eğitimlere katılarak programlama konusunda uzmanlaşmaya ve konuyla ilgili ulusal projelere katılım göstermeye çalışmaktadır. Yazılım tabanlı bilgi iletişim teknolojilerinin kullanıldığı kodlama ve robotik alanında hazırlanan birçok projeye danışmanlık ve takım kaptanlığı yapmaktadır. Kendi alanı olan matematikle sınırlı kalmayarak birçok 21. Yüzyıl becerisinde yetkin olmaya çalışmaktadır. Bunların en başındaysa yenilikçi öğretim teknolojileri ve STEAM gelmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda TÜBİTAK ve Teknofest projelerinde takım kaptanı, danışman ve proje yürütücüsü olarak görev yapmaktadır. Ek olarak Gaziantep Keşif Kampüsü’nde gönüllü olarak eğitmenlik ve Teknofest için proje danışmanlığı yapmaktadır.

LİSANS BURSİYERLERİ:

Fidan Güler DİLER

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencisidir.

Figen GÜNEBAKAN

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencisidir.

PROJENİN SÜRECİ

Süresi: 9 ay (01.11.2021-31.07.2022)

Projenin Aşamaları:

TATBİK Modeli 

TATBİK MODELİ

(TASARIM TEMELLİ BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME VE KODLAMA BECERİ EĞİTİM MODELİ)

Aşama 1. Ön Hazırlık Öğretmen eğitimi 1, Uzman paneli 1, Ölçeklerin Geliştirilmesi, Robibot robotik kitin tasarım süreci: Uyarlama, Web sitesinin kurulması
Aşama 2. Modelin Geliştirilmesi Modelin Geliştirilmesi, Modelin etkinliklerinin geliştirilmesi, Form ve çalışma sayfalarının hazırlanması, Etkinliklerin uygulanması, Yansıtıcı ve biçimlendirici değerlendirme, Modelin Revizyonu, Uzman paneli 2, Çalıştay 1, Model kitapçığının hazırlanması
Aşama 3. Modelin Test Edilmesi Modelin Test Edilmesi, Öğretmen eğitimi 2, Ölçme araçlarının uygulanması, Modelin uygulanması, Modelin araştırma ekibi tarafından gözden geçirilmesi, Uzman paneli 3, Model kitapçığına son şeklinin verilmesi
Aşama 4. Sosyal Etki ve Yaygınlaştırma Sosyal etki analizinin yapılması, Çalıştay 2

Etkinlikler gerçekleştirildikçe burada yayınlanacaktır.

Proje çıktıları yayınlandıkça buraya eklenecektir.

Adres : Hasan Kalyoncu Üniversitesi Havaalanı Yolu Üzeri 8. km. 27410 Şahinbey / GAZİANTEP

Telefon : 0 342 211 80 80 / Dahili 1228

E-Posta : tatbik_1001@hku.edu.tr

Sosyal Medyada Bizi Takip Edin!